воскресенье, 23 июля 2017 г.

Kudějová je majsterkou sveta vo vodnom slalome. Hilgertová skončila ôsma

Päť kajakárskych majsteriek sveta z rokov minulých čakalo v sobotu v Lee Valley na štarte. Lenže na titul z kráľovskej ženskej kategórie dosiahla úplne iná žena. Dvadsaťpäťročná Kateřina Kudějová zvládla všetkých 22 bránok finálové jazdy bez zaváhania, preťala cieľ a uvidela, že vedie.


Samou radosťou sa udrela do prilby.

 Krištáľová Lupa 2015

a potom už len čakala, ako si povedú najlepšie tri ženy zo semifinále.

ani Nemka Funková, ani austrálska obhajkyňa titulu Foxová a ani víťazka se mifinále Španielka Chourrautová sa však rýchlejšie ako ona perejami neprosmýkly.

Bolo rozhodnuté!Titul sa vracia do Česka.

Kudějová nesmelo, tak trochu opatrne zdvihla ruku nad hlavu a usmiala sa.

Ja vyhrala! Ja som majsterka sveta! Nezdá sa mi to?

Bol to jednoznačný triumf. O 2,29 sekundy porazila funkovej, o 2,71 sekundy ďalší Nemku Pfeiferová, bronzovú medailistka. Štvrté miesto zostalo na Foxová, zrazenú z trónu. Až piata skončila Chorrautová.

predlho bol had gratulantov. Po trávniku v areáli Lee Valley kráčala Kateřina Kudějová k stupňom víťazov, sledovala stúpajúca českú vlajku, počúvala pieseň "Kde domov môj".

"Bolí ma ruky, ale zvládla som to. Som šťastná.Bolo mi pred pretekmi blbo, tak som si hovorila, že je to dobré znamenie, "pripomenula, že ochorela tiež pred svojím bronzovým" výlovom "na majstrovstvách Európy v Nemecku.

Už pred dvoma rokmi v Prahe senzačne plávala za svetovú medailí, možno aj za tou zlatú, lenže potom záver finále nezvládla.

V Londýne skončila teraz v kvalifikácii štvrtá a rovnaká pozícia jej patrila aj v dopoludňajšom semifinále. Zato vo finále už žiadnu premožiteľka nenašiel.

"Dnes sa tu veľa chybovali, tá trať je naozaj ťažká," opisovala. "Ja sa včera ani nešla pozrieť na predbieha (ukážkovú jazdu po vytýčenie trate pre semifinále ), pretože mi vážne nebolo najlepšie.Ale keď sa ostatní z predbieha vrátili, tak mi všetci hovorili: Tahle trať bude pre teba. "

Tréner Jiří Prskavec už vtedy moc dobre vedel: Ťažká voda kácia sedí, na nej dokáže ísť svoju zodpovednú jazdu. "Už vlani tu jazdila dobre. Veril som v medailu, "uisťoval kouč a zároveň otec českého kajakárov. "V danú chvíľu potom Kača vo finále predviedla jazdu dosť blízko svojmu maximu."

Ani o 22 rokov starší Ště pánka Hilgertová, predchádzajúce česká majsterka sveta, vo finále kajakářek v Londýne nechýbala. Na sedemnástom majstrovstvách sveta svojej kariéry sa po dramatickom čakania prebila do finálovej desiatky z posledného postupového miesta, čoby desiata.

Sily, ktoré spotrebovala v semifinále, však už v rozhodujúcej jazde chýbala.Nabrala Šťouch na bránke číslo päť, potom ďalšie - a navrch sa musela vracať do podjazdu osemnástky.

"Sily chýbali, aj keď som bola odhodlaná ich zo seba vyžmýkať," zverila sa. "Neodchádzala mi ale voda a celkovo mi tá jazda nešla. Kľúčové bola kombinácia 17 - 18, ktorá ma trápila už v kvalifikácii. Oproti prvej jazde som to tam skúsila trochu porovnať a už som do bránky nedošla. "

Napriek tomu je v 47 rokoch suverénne najstaršou finalistkou v histórii majstrovstiev sveta a konečné 8.miesto je ďalším príspevkom do jej galérie úspechov.

Keď Kudějová vyliezla z lode, patrila Hilgertová aj k prvým gratulantom.

"Ja Káču na medailu tipovala," hovorila. "Je pravda, že za najväčšiu favoritku som tipovala Emilie férový, ktorá pri finále sveták v Pau predvádzala fantastické jazdy. Tam sme si s Kačo hovorili, že Emilie je časovo niekde inde. Ale tu jej to nesadlo. "

V Londýne síce férovú vyhrala kvalifikáciu, potom však vypadla v semifinále.

Zlatá česká radosť individuálnym pretekmi kajakářek neskončila. V popoludňajšom zápolení v neolympijské kategórii hliadok nenašlo trio Kateřina Kudějová, Štěpánka Hilgertová, Veronika Vojtová premožiteľky a vyhralo ju pred Britániou a Francúzskom.Druhýkrát za deň tak znela v Lee Valley česká hymna.

Deblkánoe vypadli v semifinále, ale olympijské miesto majú

České posádky deblkanoistů sa naopak v sobotu do finále neprebojovali, hoci obe lode patrili k okruhu favoritov a v poradí Svetového pohára tento rok skončili medzi najlepšie trojicou.

V semifinále však Karlovský a Jáně obsadili s tromi strky 14. miesto a Kašpar sa Šindler sa museli zložito vracať do bránky a skončili devätnásty.

Napriek tomu Deblkanoisté vybojovali - ako posledná, ôsma krajina - pre Česko postupové miesto na olympijské hry v Riu. To pochopiteľne zabezpečili aj kajakárky.Kto je obsadí, rozhodne jarné česká kvalifikácia.

Majstrami sveta v kategórii C2 muži sa stali nemeckí vodný slalomár Franz Anton a Jan Benzien. Naopak silná domáca reprezentácia sa po skončení oboch olympijských kategórií mohla na stupne víťazov len pozerať.

Комментариев нет:

Отправить комментарий